måndag 25 oktober 2010

Dofter och ljud... och personalen!

På Elmia Lantbruk var det en monter som stack ut lite extra... och det var LRF:s monter. På håll hörde jag fågelkvitter och jag kände doften av kanelbullar. Jag lovar att jag drogs in omedvetet och medvetet på en och samma gång. Montern var sedan ljus och trevlig och personalen ännu trevligare. Vi möttes av ett "välkommen hem till LRF", sedan fick vi iskall mjölk och varm kanelbulle mmmmm! När vi gick uppmanades vi att komma tillbaka för att mumsa på en bulle till.

Vilket varumärkesarbete! Grattis LRF!

Det fanns andra som jobbade med ljud, bl.a. en maskinproducent. Vid deras största skördetröska (den var enoooorm!) spelades först något som lät som filmmusiken till Galdiator eller någon annan mastodontfilm. Jag fick känslan av att skördetröskan antingen vunnit ett krig, landat på mars eller möjligtvis att skördetröskan blivit kejsare. Oerhört pampigt. Det byttes sedan ut mot mer jordnära countrymusik. Jätteroligt och bra!

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar