torsdag 17 december 2009


















Jag besökte en mässa nyligen och hade ett trevligt samtal med en utställare. Utställaren gjorde allt rätt och jag kände mig som en betydande kontakt. Efter ett tag ebbade samtalet ut och det var dags att gå vidare. Vi skakade hand och jag upplevde att vi båda två fått ut vad vi ville av samtalet. När jag sedan gick ut ifrån montern råkade jag vända mig om och fick då syn på utställaren som tag fram en flaska med antibakterie-spray som han sprutade över den hand han använt när han hälsat på mig. Jag var säkert överkänslig i situationen men upplevde att han hade ett äcklat uttryck i sitt ansikte när han tvättade handen (det kan ha varit inbillning från min sida, men det gör historien bättre). På en sekund gick jag från att ha varit en viktig kontakt till att bli en vandrande bakteriehärd. Det där med monteragerande är inte alltid så lätt.

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar