Gnosjö Automatsvarvning är specialiserade på att svarva komplexa detaljer i stora serier med krav på hög precision och kvalitet. När man ställde ut på årets Elmia Subcontractor valde man en annorlunda give away - Ett halssmycke som man själv producerat. På smycket stod det - Simply Possibilities. Ett smart sätt att, på ett annorlunda sätt, visa vad man kan producera. Och vem vet. Även om man inte producerar smycken idag så har man kanske hittat en ny framtida marknad:)
/Mikael
Smart! :-)
SvaraRaderaEtt annat Gnosjö företag hade en spargris som giweaway i sin monter. Spargrisen var precis för stor för att lägga i någon kasse. Men perfekt att bära under armen. Budskapet på spargrisen var i stil med..."Ni sparar pengar om ni anlitar oss".
SvaraRaderaDet blev en snackis på mässan för den syntes överallt och många sökte upp montern för just spargrisen kom därifrån och man ville ha med sig en hem. Ytterligare en idé från Gnosjöandan ;-)
Det intressanta hade varit att se hur resultatet iform av försäljning blev efter mässan och om man kan koppla den till en lyckad giweaway. Men det har jag tyvärr ingen info. om.
Hur kn man gör detta med landsbygdsutveckling?
SvaraRaderaDet finns garanterat en mängd olika möjligheter. Landsbygdsutvecklingen består ju av en mängd tänkbara och intressanta give-aways. Fundera: Vad är lagom prisnivå, enkelt att dela ut, uppskattas av mottagaren samt skickar ut ett tydligt budskap?
SvaraRaderaMikael